keskiviikko 21. lokakuuta 2015

ARKIPÄIVÄN LEMPPARI



Mua saa nyt alkaa oikeasti vähän valaisemaan, sillä taidan olla aika ulalla tän fitness-buumin aikana ilmestyneistä superfoodeista sun muista jutuista. Tykkään syödä terveellisesti ja oon kyllä kokeillut laittaa smoothieen joukkoon pellavarouhetta. Pientä edistystä tuli myös viime viikonloppuna, kun testasin ekaa kertaa gojimarjoja! Ne oli ihan hyviä, mutta tykkään silti eniten laittaa juurikin smoothien joukkoon jotain jauheita, koska niillä saa helposti lisättyä myös proteiinia juomaan. Kaikkein eniten oon kuitenkin pihalla näistä chia puddingeista ja vastaavista, niistä en tiedä hölkäsen pöläystä :D. Ristiriitaista tässä kuitenkin on se, että mun mielestä mun ois vaan parempi jättää noi superfoodit niistä enemmän tietäville, mutta sitten toisaalta taas haluaisin joitakin niistä testiin (ja mahdollisimman pian tietty)! Mut hei, jos sulla ois jonkinlaista kokemusta, niin laitapa kommenttia vaikka tulemaan! Lukisin tosi mielelläni näistä lisää! :)

Kuvissa  nyt kuitenkin näkyy mun jo jonkin aikaa lempparina ollut välipala - rahkaa, hunajaa ja pähkinöitä. Niin hyvää, niin helppoa! Ja tosta voi vielä iisisti saada paremman makuisen, kun vaihtaa rahkan turkkilaiseen jogurttiin. Jos kiinnostelee, niin lisää mun välipalareseptejä saatte muun muassa täältä ja täältä!


2 kommenttia:

  1. Chia vanukasta saat tehtyä kun laitat pari rkl chiasiemeniä 2dl maitoa (normi/soija/manteli) ja "maustamalla" mielen mukaan esim vaniljalla, kanelilla, marjoilla, kaakaolla, pähkinöillä tms. :) sit kun se on valmista niin senkin jälkeen voi vasta lisätä marjat tms mitä laittakaan :) itse käytän chiaa smoothiessa siten, että laitan pilttipurkkiin vettä ja reilun ruokalusikallisen siemeniä perään ja annan liota puolesta tunnista pariin tuntiin ja heitän vaan blenderiin smoothien jatkeeksi :) kauhee romaani..toivottavasti auttoi! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa selvä, kyl toi auttoi joo :) kiva kun kerroit, pitää varmaan testataa joskus! Smoothien joukossa varmaan aika kiva :p

      Poista